Euro-Truck jako jedna z nielicznych firm w 2001 roku przystąpiła do prestiżowego konkursu i uzyskała pierwsze Certyfikaty i statuetki "Przedsiębiorstwo Fair Play". W ramach programu nagradzane są przedsiębiorstwa wykazujące się w swojej działalności etycznym postępowaniem zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności.
Program "Przedsiębiorstwo Fair Play" jest afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej, a jego organizatorem jest Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym. Celem programu jest wspieranie rozwoju firm poprzez promowanie przedsiębiorstw działających zgodnie z prawem i zasadami etyki.
Podczas Wielkiej Gali finałowej Fair Play, która odbyła się w listopadzie 2015 roku, poraz 15 Euro-Truck został uhonorowany tyłułem "Przedsiębiorstwo Fair Play". Jubileusz 15 lat w programie w roku jubileuszowym 25 -lecia firmy, nagrodzony zosłał wręczeniem na ręce Prezes Beaty Raptis "Diamentowej Statuetki".
Podczas uroczystej Gali w Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki z okazji 15 edycji konkursu w 2012 roku, Prezes Zarządu Beata Raptis po raz pierwszy została uhonorowana Nagrodą Specjalną "AMBASADOR FAIR PLAY W BIZNESIE", przyznawaną osobowościom polskiego biznesu. Nagrodę wręczył Sekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki poseł Adam Szejnfeld.
W udzielonym wywiadzie przedstawicielka Spółki powiedziała:
„Jesteśmy dumni, że już kilkanaście lat znajdujemy się w gronie laureatów konkursu ”Przedsiębiorstwo Fair Play”, kontynuując tym samym politykę promującą etykę Biznesu oraz wrażliwość społeczną wśród przedsiębiorców”
Status i pozycję rynkową Euro-Truck potwierdzają liczne przyznane firmie nagrody i wyróżnienia. Oprócz udziału w konkursie “Przedsiębiorstwo Fair Play”, kilkukrotnie otrzymała statuetkę “Polski Sukces”, a poprzez udział w X edycji Medalu Europejskiego dla Usług (przedsięwzięcie organizowane przez Komitet Integracji Europejskiej i BCC), uzyskała prawo do firmowania świadczonych usług logiem “Medal Europejski”.
20 lat temu…. kiedy to, po raz pierwszy przystąpiliśmy do programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” wierzyliśmy, że budowanie wizerunku firmy, właśnie poprzez działania „fair play” wpisują się w naszą wizję biznesu. Idea konkursu potwierdza tezę, że biznes może iść w parze z etyką. Propagowanie świadomości społecznej odpowiedzialności poprzez działania proekologiczne, na rzecz potrzebujących oraz budowanie długofalowych relacji zarówno z klientami, dostawcami a przede wszystkim z pracownikami jest naszą inwestycją w przyszłość.
Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w tak zacnym gronie laureatów konkursu a przyznanie tytułu honorowego „ SEMPER FIDELIS” wyjątkowo zobowiązuje do kontynuacji wieloletnich działań w słusznym celu.
Otrzymana nagroda w 2020 roku ma dla nas znaczenie wyjątkowe, gdyż zbiegła się z Jubileuszem 30- lecia działalności firmy Euro-Truck.
Przedstawiciel Euro – Truck został zaproszony do grona polskiej delegacji udziału w trzeciej edycji „Europejskiego Parlamentu Przedsiębiorstw 2014”. Ideą Europejskiego Parlamentu Przedsiębiorstw jest oddanie głosu europejskim przedsiębiorstwom, w miejscu obrad PE – umożliwiając im debatę nad najważniejszymi problemami dotykającymi małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą w UE oraz głosowanie nad kluczowymi rezolucjami dla biznesu. Przedsiębiorcy, w roli europarlamentarzystów, mają niezwykłą możliwość wyrażenia swojej opinii w procesie stanowienia unijnego prawa oraz dyskusji z przedstawicielami Parlamentu Europejskiego i Komisji, a także innymi przedsiębiorcami z krajów UE o problemach, z którymi borykają się na co dzień europejskie firmy. Organizatorem i pomysłodawcą Europejskiego Parlamentu Przedsiębiorstw jest EUROCHAMBRES (Europejskie Stowarzyszenie Izb-Przemysłowo-Handlowych z siedzibą w Brukseli), a udział polskiej delegacji przedsiębiorców, którą reprezentowało 51 firm (tylu ilu polskich europarlamentarzystów), przygotowuje Krajowa Izba Gospodarcza.
EURO-TRUCK chętnie bierze udział we wszelkiego rodzaju akcjach i działaniach charytatywnych wspierając wiele fundacji oraz organizacji społecznych i lokalnych. Zgromadzone przez wiele lat podziękowania zwieńczające zrealizowane cele, świadczą tylko o tym, że starania i pomoc niesiona potrzebującym jest słuszna i godna rozpowszechniania wśród przedsiębiorców.